مصاحبه آرشیو خبر ها
«چالش رونالدو» به روایت فابیو پاراتیچی

«چالش رونالدو» به روایت فابیو پاراتیچی

 

فابیو پاراتیچی مدیر ورزشی باشگاه یوونتوس در آستانه سال جدید میلادی در مصاحبه با روزنامه ورزشی Record (چاپ پرتغال) نظرات خواندنی در مورد كریستیانو رونالدو ارائه كرده است كه بخش‌هایی از آن را با هم می‌خوانیم:

 

 

یوونتوس همیشه جزو باشگاه‌های بزرگ جهان بوده و خواهد بود. با این حال ورود بازیكنی مثل كریستیانو رونالدو تأثیرات خاص خودش را در این باشگاه داشته است. اغراق نیست اگر بگویم با پیوستن او به یووه؛ احساسات اوج گرفته، امیدواری‌ها فراوان شده و اعتماد به نفس‌ها افزایش یافته است.
در حوزه آموزش نیز او منشأ تأثیرات غیرقابل انكاری بوده است؛ بازیكنان جوانِ یووه با دیدن او، انگیزه‌های فراوانی پیدا كرده‌اند. به جرأت می‌توانم بگویم سطح آنها در همین چند ماه گذشته تا 20 الی 30 درصد افزایش یافته است. آموزش صحیح و با كیفیت مهم‌ترین عامل در تمركز بیشتر، ارتقای حسِ جاه‌طلبی و میل به پیشرفت است. وقتی بازیكنان در تمرینات، بهترین بازیكن جهان (به نظر من بهترین بازیكن تاریخ فوتبال) را می‌بینند و همراه با او تمرین می‌كنند، قطعاً سطح فنی‌شان با یك ساعت قبل از تمرین یكسان نخواهد بود. این همان چیزی است كه من آن را «چالش رونالدو» نامگذاری كرده‌ام.
فكر می‌كنم ما برای یادآوری اینكه چه ستاره‌ای به یوونتوس آمده نیاز داریم تا یكبار دیگر به عناوینی كه او به صورت انفرادی و تیمی كسب كرده نگاهی دوباره بیاندازیم. كریستیانو یك فوتبالیست «نخبه» است. اعدادِ افتخارآفرینی‌های او كیفیت بی‌نظیرش در تاریخ فوتبال را به خوبی نشان می‌دهد. خیلی‌ها همیشه در دنیای فوتبال خوب بودند اما در پایان برنده هیچ چیز نبودند!
شاید خیلی شگفت‌انگیز به نظر نرسد اما «فروتنی»، «سادگی» و «انسانیت» كریستیانو بیش از سایر خصایص دیگرش به چشم می‌آید. ویژگی‌هایی كه نه فقط در مقابل هم‌تیمی‌هایش، كه در مواجه با تمام كاركنان مجموعه یوونتوس نیز به وضوح قابل مشاهده است. این رفتار او قابل تقدیر است و نشان‌دهنده تفاوت‌های او با سایرین است. البته نباید فراموش كرد چنین ویژگی‌هایی همیشه در بازیكنان بزرگ دیده می‌شود؛ چه‌آنكه در همین یوونتوس نیز پیش‌تر در ستارگانی مثل بوفون، پیرلو و توز نیز این فروتنی، سادگی و انسانیت را دیده بودیم.
یوونتوس در چهار سال گذشته دو بار فینالیست لیگ قهرمانان اروپا بوده؛ در واقع یووه به جد درصدد فتح این جام است؛ خواستی كه با كریستیانو بسیار بیشتر نیز شده است. اما هیچ چیز نمی‌تواند تضمین كند وقتی شما بهترین بازیكن جهان را در اختیار دارید پس برنده نهایی تمام جام‌ها نیز هستید. هر رقابت ویژگی‌های خاص خودش را دارد و تورنمنتی مثل لیگ قهرمانان نیز در این بین، پیچیدگی‌ها و دشواری‌های خاص خودش را دارد. گاهی برای رسیدن به قله موفقیت به فاكتورهایی دیگری مثل «‌شانس» نیز نیاز است.

 

انتقال 20+100 ميليون يورويي كريستيانو رونالدو از رئال‌مادريد به يوونتوس گرانقيمت‌ترين رقم انتقال براي يك بازيكن بالاي 30 سال در تاريخ فوتبال جهان بود. CR7 با تا روز سي‌ام ژوئن 2020 با يووه قرارداد دارد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: